Korparna på Bicks redo att möta världen

Efter en lång mörk vinter med mycket stugsittande och (för) god mat fattade vi äntligen beslutet. Dags att bli av med extrakilona så vi slipper stå i vassen i sommar.

Undertecknad försöker klämma träning lite då och då vilket gör att jag håller mig friskare. För andra är steget till till träningen längre. Men vi hade bestämt oss — få med så många gubbar som möjligt. Det gynnar oss alla, hälsan och får ner sjuktalet, så länge ingen skadar sig. Vi enades om att bilda ett korplag så nu blir det fotboll till våren. 🙂

Jag har varit med i ett korplag tidigare vilket var jätteroligt, även om vi sällan vann. Förutsättningarna ser ungefär likadana ut nu. Samtidigt är vinsten inte allt. Det är sammanhållningen, lagandan och att kämpa ihop. Och så de hälsomässiga fördelarna såklart. Vissa av oss har redan börjat ge sig ut i spåret för att få upp flåset, i bästa Zlatan-stil. Andra av oss arbetar redan med kroppen och har inte riktigt lika långt att gå, däremot är

Det viktigaste är att att vi har roligt och jobbar tillsammans, sedan är ju ändå alltid bollen rund, så vem vet.

ryggproblem vanligt för de som lyfter mycket. Vi har till exempel fått ta in professionell hjälp i form av en Naprapat. Det hjälper en del, samtidigt som vikten av kontinuerlig träning inte kan underskattas. När man hamnar i sjukvården har det i regel redan gått för långt och vägen tillbaka blir längre.

För mig är motivationen till den lilla men ändå regelbundna träning jag gör inte så svår. Jag tycker det är skönt och avkopplande. Jag vet också att det gör att jag mår bättre på många sätt och det räcker för mig. I samband med det här inlägget Googlade jag runt och hittade det här intressanta inlägget där en forskare diskuterade träningsmotivation. Jag tyckte att det var något mer att tänka på istället för kvällstidningarnas klassiska tips.

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *

19 + tre =